Tuesday, June 30, 2009

my other world

as for me, fulltime housewife, pe je yang kita leh buat kat umah? hmmmm kalo kat kl, there are a lotttttttttttttttt of thingssssss i can do...unfortunately, me not in kl but in other side of the world that i dun wish to stay here like another 10 years...never2!!!!
so memandang kan kat sni makanan tak sedap, i 'have to' learn how to cook well,n many varieties...kalo kat kl, malas2 masak or teringin sumthing yg agak challenging utk masak sendiri, there always my mom to cook it, or ada byk kedai makan yg masak makanan yg sedap2....but here, u wish!
kat sini, my resepi book either internet, or my mom!!! last month, wan balik kl, my parent kirim lauk2 fresh from kl. ada ketam,udang,sotong n ikan.....i miss ikan2 malaysia....ikan2 kat sini ntah apa2....tak sedap....most of it ikan banyak tulang.....so i feel like in heaven for a while, having all kind of seafood, good fish, good food, feel like home again...oooo i almost forget, ikan pari..my fav!!!! tu pun ada....thank god i bring asam pedas segera.....easy for me to cook a delicious asam pedas ikan pari...hhehhehe tricky!!




ketam!!!! my fav....mak siap buatkan kuah ketam lagi....i just need to fry the crab n reheat the sos...then, walla!!!! ready to eat!!! sedap!!!!


ikan 3 rasa! mcm biasa la, kuahnyaa dh tersedia...hihihihi

ikan pari asam pedas....nak resepi asam pedas sedap bg yg penah masak tapi tk kick....i give u the resepi...but later k..

mee tomyam...finally blh makan udang n sotong...
so, let me show u my other world...

my magic wall.... magic wall - magic wall, wat new resepi for today?!!!


uuuuu....stok lasagna.....kat sini takde...


rasa macam old school plak...ada almari macam ni...almari ajaib!

sPasiba!

2 comments:

  1. Kak yu!! you're soooo lucky!at least dpt bwk masok food tru border okay! kt aust bkn semua food bleh bwk masok -ayam, daging. huwaaa..too bad!! :(((

    ReplyDelete
  2. ahahahah stock dah mcm kedai runcit ler friend!... ehehehehe

    ReplyDelete